Wie houdt er van chocola? - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Juf Monique - WaarBenJij.nu Wie houdt er van chocola? - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Juf Monique - WaarBenJij.nu

Wie houdt er van chocola?

Blijf op de hoogte en volg Juf

25 Oktober 2017 | Costa Rica, Fortuna

Dag groep 5

Vandaag ben ik op een plantage geweest. Wat een moeilijk woord hè: plantage? 

Een plantage is een stuk grond met allemaal dezelfde planten.

Een gids heeft ons rondgeleid op een cacaoplantage, dichtbij een vulkaan. De grond is hier heel vruchtbaar door de as en lava.
Kijk maar eens bij de foto's om te zien wat een cacaovrucht is. Van de pitten van een cacaovrucht kun je chocolade maken!! De pitten worden gedroogd en vervolgens gemalen tot cacaopoeder. Een beetje suiker en boter toevoegen en je hebt chocolade. We hebben dit samen met de gids gemaakt... HEEEERLIJK was dat! Op school zal ik jullie laten zien hoe het precies zit. Ik heb er nu al zin in om jullie dit uit te leggen!

Hoe gaat het met jullie? Wat voor een leuke dingen doen jullie in de vakantie? Ik ben heel benieuwd!

Laura, Selva en Fleur: speciaal voor jullie maak ik vandaag een filmpje!

Groetjes van juf Monique



  • 26 Oktober 2017 - 20:04

    Iris:

    Juf Monique van harte gefeliciteerd met je verjaardag.


    Liefs Iris

  • 29 Oktober 2017 - 11:06

    Laura Grondman:

    Hallo juf dankje wel voor het filmpje







    Groetjes Laura

  • 29 Oktober 2017 - 20:06

    Selva Buni:

    Van harte gefeliciteerd met
    Met je verjaardag kun je nog een reisverslag maken hoe
    Je de vulkaan hebt beklommen of foto,s als je dat hebt
    Of een filmpje





    Groetjes selva

  • 31 Oktober 2017 - 18:48

    Laura Grondman:

    Juf de app werkt echt heel goed ik mis je voor de klas maandag wist ik even niet meer dat jij in costa rica zit ik schrok zelfs







    Groetjes Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juf

Juf van groep 5, op de Paus Joannesschool :-)

Actief sinds 20 Okt. 2017
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 6606

Voorgaande reizen:

01 November 2017 - 13 November 2017

Nicaragua

21 Oktober 2017 - 10 November 2017

Costa Rica

Landen bezocht: