Jonge schildpadjes geboren - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Juf Monique - WaarBenJij.nu Jonge schildpadjes geboren - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Juf Monique - WaarBenJij.nu

Jonge schildpadjes geboren

Door: Juf Monique

Blijf op de hoogte en volg Juf

23 Oktober 2017 | Costa Rica, Tortuguero

Goedemorgen lieve kinderen,

Laura had het antwoord op mijn vraag goed! In Tortuguero (een stadje aan de kust) komen heel veel schildpadden om eieren te leggen. Vannacht ben ik om 00:00 uur op het strand geweest en heb ik gezien hoe deze jonge schildpadjes uit het ei kwamen en heel stuk over het strand liepen richting de zee. En dat deden ze helemaal zelf! Zonder hulp van mensen of hun moeder.

Het was een prachtig gezicht! De schildpadjes waren zo groot als jullie handpalm. Wel duizenden schildpadjes liepen over het strand. Helaas overleven van de 1000 schildpadjes het er maar 2 of 3, omdat er veel vijanden op het strand zijn, zoals krabben, honden en vogels. Ook in het water hebben de schildpadjes het moeilijk, omdat ze een makkelijk prooi zijn voor andere vissen...

Vanmorgen ben ik met een kano door de jungle gevaren. Bekijk de foto's maar eens! Welke dieren zien jullie allemaal?

Een hele dikke kus van de juf!!

• 23 Oktober 2017 - 20:13

Laura Grondman:

Juf ik mis je. ga je echt aan die mevrouw die in het vliegtuig werkt
    Als ze de deb wil doen

• 23 Oktober 2017 - 20:48

Ruben Prins:

Hoe is het juf? Heel veeeeeeeeel plezIer.
    We lezen de verhalen met veel plezier

• 23 Oktober 2017 - 22:58

Selva Buni:

Hoi juf

Ik vind die baby schildpadjes heeel schattig
    Heel veel plezier

Groetjes fleur.

Ps plaats een bericht?

• 24 Oktober 2017 - 20:18

Laura Grondman:

Hallo Juf Monique ik ben erg nieuwsgierig hoe jij het daar over leeft

Groetjes Laura

Pss